Na tom, jestli je ještě v současné době potřeba psát zápisky do klasických sešitů, se neshodnou ani učitelé a ani rodiče. Jediní, kdo jsou v tomto problému zajedno, jsou samotné děti. Ale to asi nikoho nepřekvapí. Stačí si vzpomenout na svá školní léta. Někdy je ale opravdu zapisování do sešitů prací navíc. Mnohdy se totiž opisují celé pasáže z knih, které s sebou stejně musejí děti do školy nosit. Něco jiného je, když je potřeba si dělat poznámky z výkladu učitele. Ale to už se určitě jedná o žáky vyšších tříd, u kterých se předpokládá alespoň částečná samostatnost.
· Rodiče, kteří s klasickými zápisky do sešitů souhlasí, argumentují tím, že mají alespoň přehled o tom, co právě ve škole děti probírají.
Zbytečná námaha?
Někteří učitelé, kteří naopak se zápisky do sešitů nesouhlasí, považují tento způsob výuky za přežitek.
– Dítě si podle nich tedy zapíše do sešitu informace, které mu učitel sdělil.
– Pak se je musí doma naučit nazpaměť a při zkoušení zopakovat.
– Poté je může zapomenout, protože do sešitu přijde další popsaná stránka.
Jsou učitelé, kteří sázejí pouze na moderní technické vymoženosti. To, co se děti nedozví při hodinách, mají si najít na internetu.
DŮLEŽITÝ JE PŘÍSTUP KAŽDÉHO PEDAGOGA
Pokud bychom měli rozhodnout, co je tedy lepší, jestli psaní poznámek do sešitů nebo hledání informací na internetu, asi by řešení nebylo rozhodně jednoznačné. Vždy bude záležet na každém jednotlivém pedagogovi, jak k výuce přistupuje.
· Jestliže ho tato práce nebude naplňovat a on si jen potřebuje vydělat na živobytí, asi jeho výsledky moc slavné nebudou.
· A to i v případě, že se při jeho hodinách budou používat klasické sešity nebo na lavicích dětí budou rozloženy notebooky.
· A děti většinou poznají, jestli je jejich učitel chce něco naučit, nebo si jen společně s nimi přišel tu svou hodinu přetrpět.