Někomu se to může zdát jako snadný úkol, pro jiného je zas něco takového nepředstavitelné. Pravda bude někde uprostřed. Rozběhnout internetový obchod opravdu není až tak složité, dosáhnout ale toho, že bude úspěšný, už vyžaduje určité kroky a zásady, které byste neměli opomenout. Základem Vašeho nového podnikání by měl být kvalitní byznys plán. Jeho kvalita se neodvíjí od jeho délky, ale od jeho obsahu. Sepište si pár nejdůležitějších bodů, které Vám budou sloužit jako určitá mapa, při rozjíždění podnikání. Přesně zde uvidíte, co už jste pro uvedení e-shopu do chodu zvládli udělat a co Vás ještě čeká. Na jaké body byste ve Vašem byznys plánu neměli zapomenout?
· Co budete v e-shopu prodávat?
Základem jakéhokoliv prodeje je sortiment. Dobře se porozhlédněte, jaká je nabídka a co podle Vás na našem trhu chybí. Pokud narazíte na přímou konkurenci, zaměřte se na její nedostatky a snažte se nabídnout něco navíc. Můžete se také poradit s rodinou, přáteli, jaký typ e-shopu by oni uvítali. Nezapomeňte se jich také zeptat, co od e-shopu očekávají. I tady platí náš zákazník, náš pán.
· Jak bude e-shop vypadat po vizuální stránce?
V tomto bodě je dobré mít už jasno v tom, co budete prodávat. Styl e-shopu by měl odpovídat nabízenému zboží. Je to stejné, jako když přijdete do kamenného obchodu. Také v hračkářství očekáváte barevné stěny s dětskými motivy a ne bílé holé stěny. Chcete-li se například specializovat na luxusní spodní prádlo, i Vaše stránky by měly vypadat „luxusně“, a ne že je to Váš první pokus o vytvoření webových stránek.
· Dobře si spočítejte finance!
Finanční plán je opravdu nutný! Musíte mít minimálně hrubý odhad, co Vás kolik bude stát a co si můžete dovolit. Jestli máte vůbec dost prostředků pro rozjezd svého podnikání. Něco Vás bude stát samozřejmě zboží, dále spravování webových stránek, uskladnění zboží či případní zaměstnanci.
· Kde vzít zákazníky?
Nepočítejte s tím, že nasazení nejnižších cen na trhu rovná se úspěch. Zaměřte si spíš na to, aby se o Vás zákazníci dozvěděli a působili jste důvěryhodně. Nezapomeňte dát o sobě zákazníkům co nejvíce informací, podpoříte tak jejich důvěru ve Vás. Další možností je pak SEO a PPC reklama.