Web je účinným pomocníkem a nástrojem svého majitele a provozovatele pouze tehdy, když je na něm zajištěna dostatečně hojná sledovanost. Musí sem zkrátka mířit dostatečně početní návštěvníci, projevující o to zde publikované náležitý zájem.
Ovšem jak vědí všichni, kdo už mají v tomto ohledu své zkušenosti, není taková návštěvnost u žádného webu zaručena. Naprostá většina toho, co je na internetu publikováno, si nikdy své publikum najít nedokáže, zapadne to v záplavě mnoha dalších obdobných výtvorů. A je to tudíž v podstatě k ničemu.
Jenže to není právě to, co lidé od internetu očekávají. Žádoucí je naopak to, aby na daný web chodilo zajímajících se lidí co nejvíce. A proto je třeba činit moudré kroky, jež k dosažení něčeho takového vedou.
Jedním z nejvýznamnějších pomocníků těch, kdo chtějí svůj web prosadit mezi konkurenčními alternativami, je optimalizace pro internetové vyhledávače, starající se o to, aby se web stal atraktivnějším pro vyhledávače, ony nástroje, které pomáhají veřejnosti s pátráním po tom, co lidé zrovna shánějí. Je třeba přesvědčit vyhledávače o tom, že právě dotyčný web je tím nejlepším, co je třeba lidem naservírovat tak, aby tomu dali přednost před tím ostatním.
Mezi kroky, jež k takové optimalizaci patří, náleží úpravy webů a odstraňování jejich možných nedostatků, volba ideálních klíčových slov, reklama, psaní obsahových a propagačních textů a článků a samozřejmě i linkbuilding https://www.seolight.cz/linkbuilding.
Pokud pak nevíte, co se skrývá za slovem linkbuilding, vězte, že jde o vytváření zpětných odkazů, které se umísťují na jiných webech s úmyslem přivést jejich prostřednictvím návštěvníky z oněch cizích webů na web optimalizovaný. Lidé, kteří prostě na onen jiný web zavítají, by zkrátka měli na tomto nalézt podobný odkaz, projevit o něj zájem, kliknout na něj a ocitnout se tak rázem na webu, na který takový odkaz míří. Což zvyšuje návštěvnost a tedy i naději na úspěch, který je u webů logicky požadován. A který by se jinak velice pravděpodobně nedostavil.