Průzkum trhu neznamená, že se budete ptát rodiny a přátel, jestli by si váš produkt koupili. Povzbuzení blízkých je důležité, ale nelze na něm stavět podnikání. Budou vám povídat spoustu hezkých věcí, že by si to rádi koupili. Dokud však nevytáhnou peněženku a nedají vám peníze, nemůžete z toho vycházet. Že jste na správné cestě, vám neukážou pozitivní komentáře přátel, ale vydělané peníze. Existuje jednoduchý test, jestli by si váš produkt koupili. Prodejte jim ho za cenu, která vás uživí. Skutečnost, že jsou ochotni za produkt zaplatit, ukazuje, že má pro ně hodnotu.
Nabízejte zpočátku za nižší ceny, případně udělejte něco zadarmo
Pokud zatím nemáte dostatek zkušeností a produkt není dokonalý, můžete ho nabízet za nižší ceny. Produkt nebo službu postupně vylepšujte, abyste mohli dosáhnout vyšších příjmů.
Na začátku můžete udělat něco zadarmo. Pokud vás to baví a naplňuje, v této fázi to má smysl. Pomůže vám to produkt nebo službu zlepšit nebo ukázat prostřednictvím někoho jiného, co umíte. Napište článek nebo promluvte na konferenci bez nároku na honorář. Jedná se o skvělou marketingovou příležitost, která vám může pomoci získat nové zákazníky víc než placená reklama. Investujete pouze svůj čas.
Nebojte se říci si o odměnu
Bezplatná nabídka vám o trhu nic neřekne. Jak je známo, lidé si věcí poskytnutých zdarma neváží. U bezplatných akcí nastává rychlý úbytek zájemců, zatímco sebemenší poplatek aktivní zapojení zvyšuje. Proto si účtujte aspoň symbolický poplatek. Začněte jednat profesionálně.
Možná si myslíte, že ještě nemůžete požadovat peníze, protože potřebujete víc nastudovat, absolvovat školení a kurzy. Nedávejte si přehnané cíle, začněte po malých krůčcích. K získání nových dovedností je důležité udržení motivace.
Ujasněte si přesně, co chcete, a vytvořte konkrétní nabídku
Neurčité nabídky nebo žádosti o pomoc nikoho neosloví. Vymezte svůj produkt nebo službu dostatečně konkrétně – prodej kosmetiky, domácích potravin, virtuální asistent. Snažte se poznat svého ideálního klienta a zákazníka a těmto poznatkům přizpůsobte projekt.
Využijte kampaň
Pokud chcete najít práci nebo nabízet služby jako dodavatel na volné noze nebo konzultant, v rámci kampaně můžete získat první velkou objednávku, prvního agenta, distributora nebo dodavatele.
Rozešlete e-mail s nabídkou
Napište email, v němž popíšete, co chcete dělat, jaký produkt nebo službu nabízíte, komu je určen, jakými užitečnýmu znalostmi, zkušenostmi a dovednostmi disponujete. Nezapomeňte uvést, proč se obracíte na tohoto člověka nebo firmu. E-mail by měl být co nejstručnější. Požádejte o přeposlání. Zájemce můžete kontaktovat telefonicky a osobně, ale e-mail má výhodu, že ho lze šířit. Oslovte také fanoušky na sociální síti.