Sport jako velký byznys!

Pořadatelství hokejového šampionátu přinese vždy miliony eur zemi, která mistrovství světa v hokeji pořádá. Podle analytiků se zisky vytváří hlavně z prodeje vysílacích práv, sponzorských smluv, tržeb hotelů, prodeje potravin, tržeb restaurací, prodeje suvenýrů a v neposlední řadě z příjmů ze vstupného na jednotlivé zápasy.
objetí hokejistů
Sportovní akce tohoto typu jsou vždy velkým přínosem právě pro hostitelskou zemi. Tyto informace mohou potvrdit například informace zveřejněné ve slovesných médiích. Například Polsko a Ukrajina organizovaly v roce 2012 mistrovství Evropy ve fotbale a na ekonomiku těchto zemí to mělo výborný a velký dopad. Polsko totiž zaznamenalo nárůst hodnoty národní značky o 75 procent. Její cena se tak zvýšila na 472 miliard amerických dolarů.
 
Již v roce 2011 hostilo mistrovství světa v hokeji Slovensko a podle Ekonomické univerzity v Bratislavě přinesl tento šampionát Slovensku více než 11 milionů eur. Již tehdy navštívilo turnaj více než čtyři sta tisíc diváků. Podle dostupných údajů více než 291 tisíc v Bratislavě a více než 115 tisíc osob v Košicích.
Samozřejmě zisky se tedy objeví nejen na vstupném a občerstvení přímo v areálu, kde se hrají zápasy, ale také v hotelích, restauracích, kavárnách a barech.
fotbal večer
V roce 2011 provozovatelé restaurací, hotelů i penzionů či barů a kaváren navyšovali ceny. V případě ubytování dokonce některé ceny stouply o sto procent v průběhu mistrovství, v některých případech zaznamenala Bratislava i trojnásobné zvýšení těchto cen.
I když se stále hokej nevyrovná svojí popularitou fotbalu, stále patří k nejsledovanějším sportům vůbec. Hodnota globálního sportovního průmyslu dosahuje výš než 500 miliard eur. Z toho téměř půlku, tedy 43 procent jde za fotbalem. Fotbal je stále nejvýnosnějším sportem vůbec. Hned dalším velmi výnosným sportem je právě hokej.