Pořadatelství hokejového šampionátu přinese vždy miliony eur zemi, která mistrovství světa v hokeji pořádá. Podle analytiků se zisky vytváří hlavně z prodeje vysílacích práv, sponzorských smluv, tržeb hotelů, prodeje potravin, tržeb restaurací, prodeje suvenýrů a v neposlední řadě z příjmů ze vstupného na jednotlivé zápasy.
Sportovní akce tohoto typu jsou vždy velkým přínosem právě pro hostitelskou zemi. Tyto informace mohou potvrdit například informace zveřejněné ve slovesných médiích. Například Polsko a Ukrajina organizovaly v roce 2012 mistrovství Evropy ve fotbale a na ekonomiku těchto zemí to mělo výborný a velký dopad. Polsko totiž zaznamenalo nárůst hodnoty národní značky o 75 procent. Její cena se tak zvýšila na 472 miliard amerických dolarů.
Již v roce 2011 hostilo mistrovství světa v hokeji Slovensko a podle Ekonomické univerzity v Bratislavě přinesl tento šampionát Slovensku více než 11 milionů eur. Již tehdy navštívilo turnaj více než čtyři sta tisíc diváků. Podle dostupných údajů více než 291 tisíc v Bratislavě a více než 115 tisíc osob v Košicích.
Samozřejmě zisky se tedy objeví nejen na vstupném a občerstvení přímo v areálu, kde se hrají zápasy, ale také v hotelích, restauracích, kavárnách a barech.
V roce 2011 provozovatelé restaurací, hotelů i penzionů či barů a kaváren navyšovali ceny. V případě ubytování dokonce některé ceny stouply o sto procent v průběhu mistrovství, v některých případech zaznamenala Bratislava i trojnásobné zvýšení těchto cen.
I když se stále hokej nevyrovná svojí popularitou fotbalu, stále patří k nejsledovanějším sportům vůbec. Hodnota globálního sportovního průmyslu dosahuje výš než 500 miliard eur. Z toho téměř půlku, tedy 43 procent jde za fotbalem. Fotbal je stále nejvýnosnějším sportem vůbec. Hned dalším velmi výnosným sportem je právě hokej.